Uit een onderzoek van online enquêtetool SurveyMonkey blijkt dat binnen de techwereld Samsung-gebruikers de trouwsten van allemaal zijn. Apple heeft dan weer de grootste klanttevredenheid.

Wie dacht dat Apple de grootste fanboys had, zal zijn mening moeten herzien. Hoewel Apple-gebruikers nogal bekend staan als echte aficionados die amper een toestel van een ander merk in huis halen, blijkt het Samsung te zijn dat de trouwste klanten heeft. Het gaat hier trouwens niet enkel om smartphones en tablets, maar over het hele productengamma van beide merken.

SurveyMonkey bevroeg in een studie zo’n 5.000 consumenten in het vierde kwartaal van 2014. Uit dat onderzoek kreeg Samsung een consumententrouw van 35 toegewezen, Apple haalt een cijfer van 28. Daarmee zitten beide bedrijven ver boven het gemiddelde cijfer van 19 en doen ze het bijzonder goed. Ter vergelijking: Microsoft kreeg een score van -8.

Opvallend genoeg scoort Apple wel hoger dan Samsung op het gebied van klanttevredenheid. Hier halen de fabrikanten respectievelijk een score van 41 en 25. Met een gemiddelde score van 75 doen beide bedrijven het echter niet zo goed als je zou verwachten.

Een enquête zegt natuurlijk ook maar zoveel en zowel Apple als Samsung heeft het de voorbije jaren uitstekend gedaan qua verkoopcijfers.

Reageer