Verfaillie-Bauwens B2B

Verfaillie-Bauwens, de bekende elektrozaak uit het Brugse, schakelt een versnelling hoger in het B2B-verhaal. Met een nieuw luik op de website wil het zich nog duidelijker profileren als aanbieder van totaaloplossingen voor bedrijven.

Sinds het ontstaan in 1969 is Verfaillie-Bauwens uitgegroeid van een kleinschalige elektrowinkel met hersteldienst naar een indrukwekkende winkel met een webshop die zich profileert als aanbieder van totaaloplossingen voor de residentiële markt. Vandaag, in 2019, werken er bijna 40 mensen voor het bedrijf, en heeft het een tweede vestiging in Knokke.

Omdat er meer vraag vanuit KMO’s kwam, is het bedrijf zich de afgelopen vier jaar gaan richten op deze doelgroep, vertelt Frédéric Vander Stichele, die als derde generatie binnen het familiebedrijf deze divisie leidt. “Concreet zijn we op zoek gegaan naar de juiste merken en partners die aan onze noden voor KMO’s voldeden. Vandaag is dat geëvolueerd naar totaaloplossingen op maat voor bedrijven, hotels en organisaties.”

Om dit duidelijk te maken aan de buitenwereld werd een speciaal businessluik op de website opgezet (business.verfaillie.be). Naast standaardproducten als smartphones, tablets, computers en bedrijfselektro kan je daar apparatuur voor de inrichting van vergaderzalen, en specifieke producten voor hotels zoals professionele televisies en minibars terugvinden. Ook digital signage en speciale monitoren voor plaatsing in etalages behoren tot het assortiment van de businessafdeling van Verfaillie-Bauwens.

Het bedrijf kon de afgelopen maanden en jaren al enkele leuke projecten opleveren. In het Shamrock Hotel in Tielt werden alle nieuwe kamers voorzien van speciale hoteltelevisies van Philips. Frédéric Vanderstichele: “Niet alleen kan er door de hotelgasten naar Netflix worden gekeken met een druk op de knop, voor de hoteleigenaars is het belangrijk dat de televisie-instellingen niet gewijzigd kunnen worden. In de bar en het restaurant zorgen subtiele luidsprekers van KEF voor de achtergrondmuziek.”

Hoteltelevisies werden in de hotelkamers geplaatst van Hotel Shamrock in Tielt.

Voor VM-tegels, een pionier op het vlak van (wand)tegels, mocht Verfaillie-Bauwens in de showroom een videowall met 4 schermen plaatsen en op andere plekken schermen waarvan de content eenvoudig kan worden gewijzigd. In de vergaderzaal kan er makkelijk door iedereen draadloos gestreamd worden naar een professionele monitor.

De keten voor biologische en vegetarische producten Origin’O telt 14 vestigingen in België. Verfaillie-Bauwens verzorgde er zowel de geluidsinstallatie als de digital signage oplossing voor de winkels.

Het is maar een greep uit enkele totaalprojecten die Verfaillie-Bauwens (verfaillie.be) realiseerde. Met de nieuwe website (business.verfaillie.be) hoopt het dit succesverhaal een boost te geven.

Reageer