Begin december opende BSH de deuren van het Brand Center, het nagelnieuwe belevingscentrum in de Laarbeeklaan 74 te Brussel. Consumenten, leveranciers of andere relaties kunnen er kennis maken met de nieuwste technologieën die de vier merken van BSH te bieden hebben, alsook de waarden die de respectievelijke brands vooropstellen.
Het Brand Center werd opgedeeld in vier verschillende leefwerelden die staan voor de vier merken van BSH: Bosch, Gaggenau, Neff en Siemens. We kregen een rondleiding van afscheidnemend Brand Marketing Manager Ann Allard en haar opvolger en Marketing Manager Dimitri Peeters.
Doordachte energieconsumptie bij Bosch
Alle objecten die in een bepaalde zone van het Brand Center uitgestald staan, dragen een bepaalde boodschap met zich mee. En dat mag je gerust letterlijk nemen. Zo werden verschillende meubelstukken uit het Bosch-gedeelte gerecupereerd uit de vorige showroom. Duurzaamheid en energie-efficiëntie vormen immers geen loze woorden voor het merk.
[gap]
Gaggenau: exclusiviteit gestoeld op ambacht
Een totaal ander beeld krijg je wanneer je de volgende zone binnenstapt: deze van Gaggenau, een exclusief merk van onder meer wijnklimaatkasten en ovens. Bij Gaggenau staan hamer en nagel in de spotlights. Het is indicatief voor het vakmanschap dat er in de fabricatie van de Gaggenau-producten is geslopen.
[gap]
Neff, een passie voor koken
In de Neff-zone draait alles om bakken en koken. Ilustraties van koekjes, pasta, en andere ingrediënten sieren de ruimte. Bij het binnenkomen valt meteen een origineel, antiek fornuis op van Carl-Ludwig Neff, grondlegger van het merk. Eind 19de eeuw ontwierp hij als eerste een vrijstaand fornuis om het samenzijn en genieten tijdens het koken in de verf te zetten.
[gap]
Siemens in het middelpunt van technologie en innovatie
Het vierde en laatste luik van het Brand Center sluiten we af met het merk Siemens. De digitalisering staat hier voorop. Niet futuristisch of hoogtechnologisch, maar eerder een actuele weergave van welke hulpmiddelen we vandaag hebben om ons doel te bereiken.
[gap]
Conclusie
Met de vier zones wenst BSH elke bezoeker ten volle kennis te laten maken met de waarden van alle merken, en hen te laten voelen of de keuze die ze overwegen wel de juiste is. Want in de meeste gevallen, neem nu bij de investering in een nieuwe keuken, gaat het om toestellen die we jaren zullen gebruiken. Missie geslaagd wat ons betreft.
Reageer