Ontdek een wereld van kunst op LG Smart TV’s met Artlume’s rijke collectie van 15.000 kunstwerken, van iconische klassiekers tot unieke AI-creaties
LG Electronics (LG) heeft een nieuw partnerschap aangekondigd met Artlume, een baanbrekend digitaal kunst- en AI-platform, om inspirerende kunstervaringen naar het comfort van thuis te brengen via LG Smart TV’s. LG TV-bezitters zijn de eersten die van deze uitgebreide catalogus op het grote scherm kunnen genieten. Met een gedeelde visie om kunst op grote schaal toegankelijk te maken, transformeert deze nieuwe samenwerking meer dan 200 miljoen LG Smart TV’s wereldwijd in virtuele kunstgalerijen, met een brede selectie kunstwerken die de sfeer van woonruimtes verrijken.
Wereldwijd beschikbaar op LG-tv’s met webOS 6.0 (2020-tv-modellen) en hoger, omvat de uitgebreide collectie van Artlume klassieke meesterwerken, hedendaagse fotografie, AI-kunst en werken van gerenommeerde instituten zoals de National Portrait Gallery in Londen en het Ashmolean Museum. Met meer dan 15.000 kunstwerken die beschikbaar zijn om te verkennen en te streamen, kunnen gebruikers gepersonaliseerde afspeellijsten samenstellen via de mobiele app om hun favoriete kunst op hun LG Smart TV’s weer te geven.
De gebruiksvriendelijke functies van Artlume maken directe wijzigingen in getoonde kunstwerken mogelijk voor verbeterde creatieve controle. Het platform integreert ook AI-kunstgeneratie, waardoor gebruikers unieke kunst kunnen maken en publiceren met eenvoudige woordprompts, die vervolgens met trots via het scherm kunnen worden gedeeld.
“LG is de perfecte partner voor ons, in lijn met ons doel om liefde, schoonheid en passie in het leven van mensen te brengen door de universele taal van kunst,” zei Patrick Ashworth, oprichter en CEO van Artlume. “We zijn toegewijd om een diepgaande positieve impact op de mensheid achter te laten door toekomstige generaties op te leiden, mentale gezondheid te ondersteunen door de schoonheid van kunst en museumkunst met de wereld te delen.”
“LG is toegewijd aan het transformeren van de manier waarop mensen kunst ervaren,” zei Chris Jo, senior vice president van platform business bij LG Media Entertainment Solution Company. “Via deze samenwerking met Artlume brengen we een breed scala aan ongelooflijke kunst naar LG Smart TV’s, wat woonruimtes verrijkt.”
Nu LG haar samenwerking met toonaangevende partners in de kunstsector uitbreidt, worden gebruikers uitgenodigd om een breed scala aan artistieke uitingen van over de hele wereld te ontdekken, gewoon vanuit het comfort van hun eigen huis.
Reageer