De internet- en pakjesgigant wil zich nog dit jaar op onze bioscoop richten en zelf de productie van films op zich nemen. De bedoeling is om per jaar zo’n twaalf films naar het grote scherm te brengen.
Amazon staat vooral gekend om zijn gigantische online winkel, maar het bedrijf houdt zich met veel meer bezig dan enkel maar pakjes versturen. Zo heeft het niet enkel eigen e-readers in zijn portfolio, maar biedt het met de Prime Instant Video-service ook toegang tot on-demand streaming tv.
Amazon wil het nu grootser aanpakken en gaat zich op de bioscoop richten. Het wil dat doen met zelfgemaakte content, net zoals het dat doet voor zijn televisiedienst. Bovendien moet via Prime Instant Video de bioscoopfilm sneller beschikbaar zijn op de Amazon on-demand videodiensten. Zo moet de tijd tussen de bioscooprelease en de beschikbaarheid op Amazon Prime Instant Video slechts vier tot acht weken gaan bedragen.
Netflix is trouwens ook bezig aan zijn eerste film (een vervolg op Crouching Tiger Hidden Dragon), maar zal onder meer via boycots bijna enkel op het kleine scherm te streamen zijn. Amazon ziet het dus iets grootser.
Reageer